Vēl var paspēt norūdīties, lai rudens nesāktos ar saaukstēšanos

Ir ļoti daudz cilvēku, kas rudeni un ziemu gaida ar bažām, jo līdz ar vēso un auksto laiku klāt arī regulāras saaukstēšanās.

Tā būs tik ilgi, līdz netiks mainīti dzīves stereotipi. Ar saaukstēšanās kaitēm sirgst tikai tie, kas paši piekrīt būt neveseli un daudz ko dara, lai tādi arī būtu. Lai izrautos no šā it kā apburtā loka, jārada savs savvaļas dabas modelis.

Sencilvēkam, lai izdzīvotu, katru dienu vajadzēja daudz skriet un kustēties, tāpēc viņš bija muskuļots un spēcīgs. Toties mūsu dzīvesveids ir mazkustīgs, mums šāda rūdījuma nav un nav arī veselības.

Tāpēc pirmais, kas jādara, lai pretotos saaukstēšanās slimībām, ir fiziska aktivitāte un norūdīšanās. Vairāk jāuzturas svaigā gaisā, jāstaigā kājām, ja iespējams, jāpeldas baseinā. No rīta pēc pamošanās jāizstaipās, kā to dara kaķis un suns, un kaut nedaudz jāpavingro.

Katru rītu obligāta ir kontrastduša, kas pamodina adaptācijas sistēmu pret aukstumu. Ieteicams atteikties no delikatesēm: kūpinājumiem, sālījumiem, dažādiem “smalkiem” salātiem.

Maltīte jāietur tikai tad, kad jūtams izsalkums, bet ne pārāk vēlu vakarā – pēc vēlām vakariņām slikti sagremotā barība izdala organismā toksīnus, kas novājina imunitāti.

Jānošķir olbaltumi un cieti saturošie produkti, piemēram, gaļa no kartupeļiem. Par gaļu jāteic, ka to ieteicams ēst tikai pusdienās, bet vakariņās priekšroka dodama zivīm vai dārzeņiem. Par labu veselībai nāks arī atslodzes diena nedēļā.

Apvienojot aktīvu dzīvesveidu ar šādām uztura režīma izmaiņām, netuvosies ne tikai saaukstēšanās, bet arī citas kaites.


 

Līdzīgi raksti

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *